poniedziałek, 27 czerwca 2011

Litania bezdomnego

by pedrosimoes7
http://www.flickr.com/photos/pedrosimoes7/449314732/in/faves-37444014@N08/
 
 
Światło okienne, mrok pokonujące, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, pokoju ostojo, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, nadziejo potrzebujących, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, snu obietnico, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, posłanie bezpieczne, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, oczekiwanie budzące, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, herbato gorąca, zmiłuj się nade mną
Światło okienne, ręko miłość i pokój czyniąca, zmiłuj się nade mną

Z pustki ulic, wybaw mnie
Z obcości poczekalni dworcowych, wybaw mnie
Z chłodu klatek schodowych, wybaw mnie
Z mroku piwnic, wybaw mnie
Z mokrości jaskiń, wybaw mnie
Z trwogi komisariatów, wybaw mnie
Z piekła domów dla obłąkanych, wybaw mnie

Panie, Boże, jeśli chcesz dać mi szczęście wiekuiste
Proszę nie o trony i chwałę
Proszę o metr kwadratowy
Podłogi w Twej kuchni
O koc dziurawy i o coś pod głowę
Niech mi położą rękę na włosy
A potem sen, sen, sen...
Na wieki wieków.
Amen.

[Wojciech „Tarzan” Michalewski, „Litania bezdomnego”]

1 komentarz: