piątek, 18 listopada 2011

Warsztaty z zakresu komunikacji dla osób bezdomnych

Osiem tygodni spotkań, szesnaście godzin zajęć i rozdanych dwadzieścia okolicznościowych zaświadczeń – to najważniejsze liczby zakończonych właśnie warsztatów komunikacji społecznej. Do tego uśmiechnięte twarze uczestników oraz nowe spojrzenie na wiele spraw.


Warsztaty organizowane przez Fundację Kapucyńską, a współfinansowane ze środków Wojewody Mazowieckiego, miały szeroki zakres tematyczny. I tak bezdomni poznawali chociażby swoje mocne i słabe strony, uczyli się nawiązywania relacji czy nabywali umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami. A wszystko pod bacznym okiem Agnieszki Bochenek i Agnieszki Królikowskiej – psychologów prowadzących zajęcia, które w tym tygodniu odbyły się po raz ostatni.


- Dowiedziałem się wielu nowych rzeczy, szczególnie o sobie. Teraz powinienem lepiej poruszać się w życiu – przyznaje Walenty, jeden z uczestników warsztatów. Mirosław z kolei zwraca uwagę, że już w trakcie trwania projektu zaczął się zmieniać.

- W tym okresie stałem się bardziej otwarty na innych i łatwiej nawiązywałem kontakty – przyznaje.
- Ja natomiast baczniej zacząłem zwracać uwagę na to, jak wobec mnie zachowują się rozmówcy. Wyczuwam ich intencje – dzieli się swoimi spostrzeżeniami Mikołaj.

Okazuje się jednak, że niektórzy sceptycznie podchodzili do efektów swojej pracy.

- Dotychczas brakowało mi zaufania do psychologa i takich spotkań. Aż sama się sobie dziwię, że wytrzymałam do końca projektu. Jestem bogatsza o wiedzę o sobie. Było fajnie – mówi Ewa.
- Mogłam się wyciszyć, a jak była taka potrzeba to i wygadać. Praca w grupie to doskonały pomysł – dodaje z kolei Bożena.

Po ostatnim spotkaniu, wszyscy uczestnicy otrzymali okolicznościowe zaświadczenia potwierdzające ukończenie warsztatów. Dla niektórych z nich, były to pierwsze tego typu pamiątki.

tekst: Marcin Prażmowski
fot. Katarzyna Łoś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz