poniedziałek, 31 stycznia 2011

Warsztaty Fundacji Kapucyńskiej i UNDP

Miałam przyjemność uczestniczyć w 2-dniowych warsztatach zorganizowanych przez Fundację Kapucyńską i Biuro Projektowe UNDP. Celem warsztatów było wypracowanie strategii współpracy pomiędzy organizacjami zainteresowanymi lokalnym partnerstwem na rzecz powrotu ludzi bezdomnych do społeczeństwa i na rynek pracy. Warsztaty odbyły się w Teatrze Kamienica, który ściśle współpracuje z Fundacją Kapucyńską, użyczając swój spektakl „Ta cisza to ja” na organizowane przez Braci Kapucynów Wieczorki Charytatywne.


Uczestników warsztatów przywitał dyr. Teatru Pan Emilian Kamiński, który w 2010 r. pełnił również funkcję Ambasadora Europejskiego Roku Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. Miałam możliwość zapoznać się z działaniami Fundacji, UNDP oraz poznać warszawskie programy realizowane przez organizacje pozarządowe na rzecz ludzi bezdomnych.



Moje pierwsze refleksje wiązały się z uświadomieniem sobie prawdy, że to właśnie trzeci sektor przede wszystkim dąży do rozwiązania i zapobiegania problemom społecznym, nie zamykając się tylko w obrębie niesienia pomocy doraźnej. W wyniku burzy mózgów uczestników warsztatów powstało wiele ciekawych kierunków działania, które mam nadzieje, spójnie połączone pozwolą kompleksowo zaktywizować społecznie i zawodowo osoby bezdomne skupione przy jadłodajni na ul. Miodowej.

Ania N.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz